PS Marine.
Digitale ambities van PS Marine
De shopping campagnes die liepen waren ooit aangemaakt, live gezet en vervolgens is er nauwelijks meer naar omgekeken. De campagne liep aan het begin redelijk goed, maar doordat er niet gemonitord en geoptimaliseerd werd, ging het bergafwaarts en leverde de campagne zelfs nauwelijks een positief resultaat op. Hoog tijd om weer het juiste vaarwater op te gaan.
Van een ROAS 3 naar stabiele ROAS 15 binnen één maand
Allereerst hebben wij binnen Google Analytics en de Google Shopping campagnes gekeken naar knelpunten, bezoekersgedrag, campagne indeling en zoektermen en producten die niet rendabel waren. Het bleek dat de campagnes een ROAS van 3 draaide. Dat betekent eenvoudig gezegd dat elke euro die gespendeerd werd 3 euro opbracht. Klinkt leuk, maar na inkoop, BTW en handelingskosten niet interessant. Binnen de campagnes hebben wij de koers flink bijgedraaid door alle niet rendabele zaken direct uit te schakelen, focussen op de producten die wel renderen en bovendien camapagnes optimaliseren en regelmatig monitoren en bijschaven. Binnen één maand leverde elke geadverteerde euro nu 15 euro op.
Toevoegen andere kanalen
Naast Google Shopping zijn we inmiddels ook gestart met het uitbreiden van onze toolkit. Zo retargeten we warme websitebezoekers op diverse social media kanalen als Facebook, Instagram en Pinterest. Draaien we displaycampagnes via Google en zorgen we er voor dat alle belangrijke KPI’s in één overzicht te zien zijn in een dashboard voor PS Marine.
Meer successen.
Gerealiseerde digitale ambities
Ook succes boeken?
DAAG ONS UIT MET JOUW DIGITALE AMBITIEs
5 redenen om voor ons te kiezen
✓ Afspraak = Afspraak
✓ Geen lange contracten
✓ Geen uurtje factuurtje
✓ Geen gouden bergen
✓ Resultaatgedreven