Posters.nl.

Digitale ambities van Posters.nl

Posters.nl is de website waar je alles qua posters en wissellijsten kunt krijgen. De website biedt plek aan 7.000 producten in de vorm van posters, wissellijsten en behangcirkels. Als e-commerce bedrijf wil je maximaal gebruik maken van de platformen die beschikbaar zijn voor zowel bedrijven als klanten. Posters.nl had haar focus gelegd op het optimaliseren van haar social mediakanalen en wou graag met de producten adverteren via Facebook en Instagram.

Met ruim 7.000 artikelen dynamisch adverteren.

Zo nu en dan zit op Facebook en Instagram te scrollen en zie je ineens het product waar je gisterenavond nog online naar hebt zitten kijken. Je besloot toen om ze toch maar niet te kopen, maar nu je het toch weer voorbij ziet komen is de twijfel weer terug en klik je wederom op het product. Daar sta je dan weer, oog in oog met het product. Zonder dat je het door hebt, ga je overstag. Het product belandt in jouw winkelmandje in en nog binnen een paar minuten is het aangeschaft. 

Dit is een situatie die voor iedereen herkenbaar is en ook geregeld voorkomt. Voor Posters.nl is dit een mooie mogelijkheid gebleken. Binnen de omgevingen van Facebook en Instagram hebben het gehele assortiment van 7.000 artikelen kunnen toevoegen om vervolgens op een dynamische manier te kunnen gaan adverteren. Dynamisch adverteren wil zeggen dat op het moment dat er een product bekeken is op de website van Posters.nl en niet wordt afgerekend, deze in de Facebook- of Instagram feed van de bezoeker voorbijkomt. Hiermee proberen we de bezoeker te verleiden om het product opnieuw te bekijken en aan te schaffen.

Een magistrale start om in te lijsten.

Nadat alles was ingericht en toegevoegd om dynamisch te adverteren was het tijd om van start te gaan. Met een budget op zak werd het tijd om de advertentie te laten draaien en kijken hoe erop gereageerd werd. Na een maand draaien werd het tijd om de balans op te maken en bleek dat het dynamisch adverteren had geresulteerd in een maandomzet van meer dan € 5.000,-. Een mooi succes om te beginnen!

Thema campagnes en optimaliseren.

Na het eerste succes was het belangrijk om de campagnes te optimaliseren en te kijken waar mogelijk verbeterpunten lagen voor de advertenties, maar ook op het gebied van de website. Samen met Posters.nl hebben we gekeken hoe we de posters anders konden presenteren waardoor (toekomstige) klanten een sfeerimpressie kunnen krijgen van hoe de poster in een ruimte zou uitkomen.

Over de periode van een jaar hebben we samen met Posters.nl kunnen inspelen op verschillende thema’s en seizoenen zoals Halloween, Sinterklaas, Kerstmis, lente en herfst.

Al met al is er gezamenlijk een mooie kickstart neergezet voor de digitale ambities van Posters.nl!

Meer successen.

Gerealiseerde digitale ambities

Houthandel Schrijver
Conversieknaller van een webshop.
Bekijk case
Posters.nl
Social Advertising pur sang.
Bekijk case
PS Marine
Rendabele Shopping Ads.
Bekijk case
Belettering072
Dagelijks kwalitatieve leads.
Bekijk case

Ook succes boeken?

DAAG ONS UIT MET JOUW DIGITALE AMBITIEs

5 redenen om voor ons te kiezen

✓ Afspraak = Afspraak
✓ Geen lange contracten
✓ Geen uurtje factuurtje
✓ Geen gouden bergen
✓ Resultaatgedreven

Je ontvangt binnen een dag reactie